Kurs: Utvikling av undervisningslab med LabVIEW og USB-basert I/O-utstyrGenereltTechTeach arrangerer 2-dagers kurs etter forespørsel fra utdanningsinstitusjoner. (Det ble arrangert kurs ved Høgskolen i Buskerud, 14-15. juni 2007, og det blir arrangert et kurs ved Høgskolen i Tromsø 8-9. oktober 2007.) Ta kontakt! (E-post: finn@techteach.no. Telefon: 97019215.) Kurset kjøres for total kursavgift på minst kr. 15.000 (se nedenfor vedr. kursavgift). Obs: Deltakerne kan ta med sin egen bærbare PC og bruke denne som kurs-PC. Den bærbare PC'en må ha DVD-stasjon for installering av programvare (LabVIEW 8.2), og den må også USB-port. Det må gjøres avtale med instruktør om tidlig oppmøte for installering av LabVIEW og de aktuelle tilleggspakkene, som er PID Toolkit og Simulation Module. KursavgiftKr. 5000 inkl. kursmateriell, som er CD med kurshjemmeside og diverse filer, samt kompendium. Det forutsettes at undervisningsinstitusjonen selv sørger for evt. felles lunsj, samt kaffe og te i kurslokalet. Dersom det er flere deltakere fra samme institusjon (skole), er prisen for deltaker nr. 2 osv. kr. 3000. MålgruppeLærere og tekniske personale i videregående skoler, tekniske fagskoler og høgskoler og universiteter som er engasjert i utvikling av undervisningslaboratorier innen måling og styring (f.eks. automasjon). Kursets målDeltakerne skal få praktiske ferdigheter i å bruke LabVIEW og National Instruments USB-6009 I/O-utstyr for analog og digital I/O til å implementere PC-baserte systemer for måling og styring og simulering. MotivasjonMed LabVIEW og National Instruments relativt rimelige USB-6009 I/O-utstyr kan lærere og teknisk personale utvikle gode lab'er for måling og automatisering for elever og studenter. Kursets insruktør har meget gode erfaringer med å bruke LabVIEW og USB-6009 til lab-formål. InnholdI utgangspunktet følgende, men innholdet kan tilpasses spesielle behov:
Opplegg
Kursmateriell
(Inkludert i kursavgiften.) InstruktørSiv.ing. Finn Haugen Oppdatert 26.8.07 av Finn Haugen, kurslærer. E-post: finn@techteach.no. |