Høgskolen i Agder: MAS107 Reguleringsteknikk

Prosjektoppgaver

Oppgaver

Grupper

Tidspunktene nedenfor gjelder Fuji-oppgaven. Gruppene må selv bestemme tid for simulatoroppgaven.

23.4 1000-1315:

Gruppe G1: Sølvi Sveen, Jøran Stavem, Dag Mølland, Kristine Vestøl

Gruppe G2: Espen A Tveit, Reinert Gothjelm Gustavsen, Erik Kvåle

Gruppe G3: Kim Andrè Bertmann, Ove Johan Kalsnes, Linn-Anita Bjønnum, Linda Hellum

Gruppe G4: Guttorm Finsland, Arnstein Bernt Olsen, Glenn Martin Trevland, Torstein Haga

23.4 1315-1600:

Gruppe G5: Frank Thomas Asbjørnsen, Preben Rønningen, Morten Abusdal, Martin Bruntvatne.

Gruppe G6: Even Martinsen, 2MD, Preben Mellemberg. 2MD, Carl Anders Pettersen, 2MDY

Gruppe G7: Erlend Kleivset, Jan Erik Heggland, Lars Eirik Nilssen

Gruppe G8: Isaksen, Steve 1FMD, Omholt, Dag Anders 1FMD, Bjørnevoll, Erlend 1FEMTEK, Lundberg, Geir H 1FEMTEK

30.4 1000-1315:

Gruppe G9: Kristian Kristoffersen, Stian Lantz, Helge Vidar Kvåle

Gruppe G10: Thore Soldal, Stian Birkeland, Torstein Håkedal, Jan Kristian Olesen

Gruppe G11: Aleksander Lilleby, 2MD, Kent Arild Arvesen, 2MDY, Odin Eliott Sørensen, 2MDY, Garry Svindland, 2MDY

Gruppe G12: Rolle Tønnessen, Daniel Nydal, Tommy Jonhsen, Ole Petter Jensen

30.4 1315-1600:

Gruppe G13: Truls Rasmussen, Heidi Beate Loennechen, Tommy Tårneby

Gruppe G14: Arve Omdal, Ole Petter Thorkildsen, Martin Holsen, Harald Leland

Gruppe G15: Jarle Espeland, Frank Graversen, Joachim Hytten, Marius Østensen Johansen

Gruppe G16: Fredrik Høyland Eriksen, Eivind Toreid, Yngve Storbrua

7.5 1000-1315:

Gruppe G17: Øystein Stjern, Arild Ahlsen, Christoffer S. Jakobsen, Erlend Steinsland

Gruppe G18: Frode Nymo, Kristian Mydland, Thomas Vatne, Jørn Lauritzen

Gruppe G19: Øystein Sæther, Nina Roland og Jon Anders Baust.

Gruppe G20: Hussein Mashat, Øystein Sæthre, Rolf Håkan Josefsen, Trond Gundersen.

7.5 1315-1600:

Gruppe G21: Asle Solstad, Mulonda Mwanya, Serdarevic, Miralem fra klasse Elkraft 2 år.

Gruppe G22:

Gruppe G23:

Gruppe G24:

Organisering

Alle gruppene skal arbeide med begge oppgavene. Fuji-oppgaven må gjennomføres som angitt i tabellen, mens simulatoroppgaven kan gjennomføres når gruppene selv ønsker. Organseringen er vist i tabellen nedenfor. "ok" ved siden av hver gruppe markerer at læreren har godkjent gjennomføringen på salen (i tillegg skal det skrives rapport, se nedenfor).

  Fuji (rom 249) Simulator (fortrinnsvis på rom 259, men selvsagt kan 249 og 263 også benyttes dersom det blir fullt på 259)
23.4
1000-1315 (inkl. 30 min. lunsj)
G1 ok
G2 ok
G3 ok
G4 ok
 
23.4
1315-1600
G5 ok
G6 ok
G7 ok
G8 ok
 
30.4
1000-1315 (inkl. 30 min. lunsj)
G9 ok
G10 ok
G11 ok
G12 ok
 
30.4
1315-1600
G13 ok
G14 ok
G15 ok
G16 ok
 
7.5
1000-1315 (inkl. 30 min. lunsj)
G17 ok
G18 ok
G19 ok
G20 ok
 
7.5
1315-1600
G21 ok
G22
G23
G24
 

 

Godkjenning av gjennomføring. Rapportering

Det er obligatorisk deltakelse på alle oppgavene. Hver gruppe kontakter veilederen når den er klar for at læreren godkjenner gjennomføringen på salen.

Hver gruppe skal lage en kort rapport for hver av oppgavene. Rapportene skal sendes faglærer via e-post (finn@techteach.no) innen fredag 11. mai 2007 kl. 16. Simulatorprogrammet sendes også via e-post. (Hver gruppe sender da to rapporter og en LabVIEW-simulator).

Minimumskrav til rapporten:

  • Den skal vise de viktigste observasjonene og resultatene. For simulatoroppgavens del skal bilder (snapshots) av illustrerende simuleringsforløp gjengis og kommenteres.
  • Årsakene til evt. mislykkede forsøk bør forklares.
  • Rapporten skal inneholde innholdsfortegnelse, forord, innledning, hovedkapitler og konklusjon.
  • Maskinvare og programvare angis (listes opp).
  • Rapporten sendes som DOC, RTF eller PDF-dokument.

Husk den gyldne rapportregelen: Ut fra rapporten og innsendt programvare skal forsøkene kunne gjentas av en annen person.


Kommentarer til innsendte rapporter


Undervisningsplan


Oppdatert 23.5.07 av Finn Haugen, faglærer. E-postadresse: finn@techteach.no).